Developer’s Adventure – 0x01

Wakacje się skończyły, okres wypoczynku też – czas powrócić do pracy. Praca na WSoC ma w tej chwili bezwarunkowo najwyższy priorytet – został raptem miesiąc na skończenie gry. Kilka dni temu nie było jeszcze właściwie nic – poza asynchronicznym ładowaniem zasobów (jestem z tego cholernie dumny!) i przygotowaniem kodu pod przerzucanie stanów gry. Przez ostatnie trzy dni udało się zintegrować silnik fizyczny Farseer który jest portem Box2D dla XNA, oraz zaimplementować pomniejsze funkcjonalności. Ku mojemu zaskoczeniu nie miałem problemu ze zrozumieniem swojego kodu po pięciotygodniowej przerwie – jednak potrafię uczyć się na błędach i mój kod jest coraz łatwiejszy do czytania.

Przy tej okazji miałem okazję zapoznać się z narzędziem FxCop – służy ono do statycznej analizy kodu pod względem różnego rodzaju błędów, albo potencjalnych błędów. Czasem mam wrażenie że zbytnio się czepia, ale okazało się użyteczne wskazując mi niezauważone miejsca w których mogły wystąpić problemy. Innym narzędziem jest Visual Studio w wersji Ultimate. Oczywiście 90-dniowy trial. Na razie miałem okazję bliżej zapoznać się tylko z profilerem oraz InteliTrace. Jest to tylko niewielki wycinek, a mimo to jestem pod wrażeniem potęgi Visuala. Skoro o narzędziach mowa Developer’s Adventure jest pierwszym projektem w którym ‚na poważnie’ używam Gita. Kilkukrotnie okazał się bardzo pomocny w sytuacjach typu „przecież jeszcze przed chwila to działało”. Nie wiem jak mogłem wcześniej bez tego pisać kod.

One comment

  1. Dobra tekstura terenu, a te border boxy skądś kojarzę ;]
    Tylko miesiąc został? To bardzo mało czasu, a szczególnie teraz, gdy wakacje się skończyły. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Skomentuj

